doświadczenie
O jakich liczbach my tu gadamy?
Spod mojej kreatywnej klawiatury wyszło:
0
nazw dla nowych marek
0
stron WWW
0
artykuły blogowe
0
newslettery
Chcesz, abym kolejny tekst napisała dla Ciebie?
Tak! Umawiam darmową konsultacjęcase study
Jak stworzyć nazwę śpiewająco?
Od strategii komunikacyjnej do namingu. Studium przypadku tworzenia nazwy zespołu muzycznego
Główne założenia projektu
Nazwa „wpadająca w ucho”
Nawiązująca do SDM-u
Łatwa do zapamiętania
Oddająca charakter zespołu
Kumple Bejdaka
Nazwa dla zespołu, która stała się hitem
Trzech zapalonych gitarzystów, których połączyła miłość do twórczości Starego Dobrego Małżeństwa, poprosiło mnie o pomoc w stworzeniu nazwy dla ich nowopowstałego zespołu.
Potrzebowali identyfikującej nazwy, aby wziąć udział w Przeglądzie Lokalnych Zespołów Muzycznych – wydarzeniu, dzięki któremu zaistnieliby w świadomości miejscowej widowni.
Było o co powalczyć, ale bez odpowiedniego namingu mogli przegrać już na starcie.
Od dłuższego czasu przerzucali się pomysłami, jednak żadna z padających propozycji nie trafiała w ich serca. Szukali inspiracji wśród tekstów Krzysztofa Myszkowskiego i kręcili się wokół utartych schematów.
Atmosfera stawała się coraz bardziej napięta, a przeciągnięta struna mogła pęknąć w każdej chwili.
Do tej pory nie miałam doświadczenia w projektowaniu nazwy dla zespołu muzycznego, postanowiłam więc podejść do tego zadania tak samo, jak w przypadku zleceń dla biznesu online: zaprosiłam chłopaków na kluczowanko (rozmowę na temat ich wizji zespołu), aby stworzyć strategię komunikacyjną marki.

Po co zespołowi muzycznemu strategia komunikacyjna marki?
Zarówno dla biznesu, jak i dla zespołu muzycznego nie da się wyciągnąć nazwy marki z kapelusza.
To znaczy być może się da, ale trzeba być naprawdę dobrym magikiem, aby taka nazwa „z czapy” spełniła swoje cele. A trochę ich musi osiągnąć. Dobra nazwa:
- jest zrozumiała dla grupy docelowej i łatwa do zapamiętania;
- stanowi fundament budowania wizerunku;
- odzwierciedla istotę marki, jej wartości i misję;
- wyróżnia markę na tle konkurencji;
- dobrze wpisuje się w każdy kontekst wymagający jej użycia.
Zanim więc powstanie, należy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań: Kim jest grupa docelowa?
Czyli dla kogo zespół chce tworzyć, przed jaką publicznością występować i kto ma być adresatem ich oferty koncertowej.
Jaki jest cel marki?
Czyli jak zespół wyobraża sobie ścieżkę kariery, do czego dąży i na jakich scenach chce zagrać.
Jakie wartości wyznaje?
Czyli najprościej mówiąc: co zespół chce przekazać w swoich utworach.
Co oferuje swoim klientom?
Czyli jakich wrażeń i emocji chce im dostarczyć.
Jaką reprezentuje osobowość?
Czyli jaki jest charakter zespołu. Wybór archetypu marki pozwala scalić całą komunikację, aby wszystkie przekazy (np. na plakatach, stronie WWW, w mediach społecznościowych czy ofercie) były spójne.
To nie jest niedzielny teleturniej rodzinny – niestety nie wystarczy domyślić się, jak na te pytania odpowiedziałaby większość. Dopiero rzetelne przyjrzenie się tym zagadnieniom, spisanie przemyśleń i doprecyzowanie wizji, pozwala czysto wybrzmieć temu, co w duszy gra.
I obrać strategię, która pomoże zrealizować cele biznesowe (i nie tylko).

Bieszczadzkie anioły o czwartej nad ranem
Poezja śpiewana pozwala na chwilę zwolnić, aby złapać oddech. I właśnie do tego chcą zachęcić muzycy podczas swoich koncertów. Zapraszają do wspólnej wędrówki po wijących się ścieżkach poezji śpiewanej, aby bez pośpiechu powłóczyć się między wersami ulubionych i dobrze znanych (oraz nowych) utworów muzycznych.
Trio stanowią wrażliwi na piękno przyrody artyści. Zachwycają się idealną harmonią tej naturalnej kompozycji. Uciekają od świata zalanego betonem i rozpalonego neonami. Stęsknieni, wracają do Matki Ziemi, by orzeźwić rosą zmęczone stopy, odpocząć na pachnącym żywicą pniu i słuchać melodii granej przez wiatr.
Nie tylko więc wykonują covery Starego Dobrego Małżeństwa, nie tylko w swoich aranżacjach inspirują się twórczością Krzysztofa Myszkowskiego, ale skomponowali kawałek będący hołdem dla Bejdaka – tytułowego bohatera jednej z piosenek SDM-u. To ich artystyczny przewodnik i towarzysz.

Kumple Bejdaka – bo takich trzech, jak ich dwóch, to nie ma ani jednego
Kumple to bliscy koledzy lubiący spędzać ze sobą czas.
Oprócz tego, że nazwa bezpośrednio nawiązuje do artystów, od których muzycy czerpią najwięcej inspiracji, to jednocześnie określa kumpelski charakter zespołu i skraca dystans między wykonawcami („tymi wielkimi artystami na scenie”) a publicznością. Stanowi zachętę dla widzów, aby włączyli się w śpiew ulubionych piosenek i współtworzyli performans.
Nazwa jest krótka, łatwa do zapamiętania i puszcza oczko do fanów Starego Dobrego Małżeństwa (a więc do grupy docelowej).
Doprecyzowała identyfikację wizualną całej marki – stanowiła podstawę do zaprojektowania logo oraz wskazała kierunek sesji zdjęciowej.
Nadała głos i ton całej komunikacji – manager zespołu otrzymał dokument ze strategią komunikacyjną, dzięki któremu tworzy spójne posty w mediach społecznościowych i inne materiały promocyjne.
Określiła formę oferty koncertowej – skierowanej bezpośrednio do osób zajmujących się organizacją wydarzeń kulturalnych.

Dobra nazwa wyraża więcej niż tysiąc słów
Już parę tygodni po oficjalnym przyjęciu nazwy Kumple Bejdaka zostali zaproszeni na scenę Tarnogórskiego Centrum Kultury, by uświetnić finał warsztatów literackich „Nad wyraz” (nawet konferansjer zaznaczył, że to właśnie poetycka nuta oferty koncertowej zwróciła uwagę osób decyzyjnych).
Osobowość Kumpli Bejdaka otworzyła im nowe możliwości koncertowania – w przestrzeniach tworzących atmosferę sprzyjającą wykonywaniu poezji śpiewanej: pod nocnym niebem na malutkiej wysepce czy w drewnianej stodole.
Zespół zapraszany jest jako gwiazda wieczoru na uroczystości prywatne, akcje charytatywne (WOŚP, gale Szlachetnej Paczki), a także występuje w lokalach promujących kulturę (np. kawiarnio-księgarniach).
A ktokolwiek po raz pierwszy usłyszy ich muzykę, szybko zapamiętuje wykonawców i pyta o datę oraz miejsce kolejnego koncertu Kumpli Bejdaka. 😉

„Kamila to cudowna, ciepła i przefajna osoba, ale przede wszystkim profesjonalistka w swoim fachu. Gdy tylko rzuciłem jej temat nazwy dla zespołu muzycznego, podeszła do sprawy z ogromnym zaangażowaniem. Przeprowadziła ze mną wywiad na temat tego, jak chciałbym, żeby mój zespół funkcjonował i przed jaką widownią widzę się na scenie. Dzięki temu, jak Kamila poprowadziła naszą grupę, mogliśmy się otworzyć na szersze grono odbiorców i pokazać w mediach społecznościowych. Jako ktoś, kto nie miał za wiele styczności z biznesem, dużo się od niej nauczyłem. Fantastyczna współpraca! Serdecznie polecam!”
Sebastian Maciejski
Lider zespołu Kumple Bejdaka
Potrzebujesz nowej nazwy dla swojego biznesu, aby z sukcesem realizowała Twój cel?
Skuteczny kontakt
Potrzebujesz kluczowych treści? Daj znać!

Faq
Kto pyta, nie błądzi
Zastanawiasz się, czy tak naprawdę w dobie AI copywriter jest Ci potrzebny? Na to oraz inne kluczowe pytania znajdziesz odpowiedź poniżej!


Kto to jest copywriter i co on takiego potrafi?
Kto to jest copywriter i co on takiego potrafi?
Copywriter to taki magik słów – potrafi zamieniać myśli, idee i emocje w teksty, które oczarowują czytelnika.
Jego magiczne moce to nie tylko zdolności językowe, ale również umiejętność wnikliwego analizowania potrzeb klienta i tworzenia treści wychodzących im naprzeciw.
Dobry copywriter wie, jak ludzki umysł przyswaja to, co czyta, i jest na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu. Dzięki temu potrafi wyczarować teksty, które pomogą Ci zrealizować cele biznesowe.

W czym copywriter jest lepszy od sztucznej inteligencji?
W czym copywriter jest lepszy od sztucznej inteligencji?
Sztuczna inteligencja wygeneruje Ci naprawdę dobry tekst na stronę internetową, napisze świetnego e-maila do kampanii marketingowej, a nawet zaproponuje chwytliwy slogan dla Twojej marki.
Ale pracuje na tym, co już było. No i brak jej ludzkiego wyczucia.
Copywriter posiada zdolność interpretacji subtelności językowych, rozumie kontekst emocjonalny i łączy analizę danych z kreatywnością – a te cechy pozwalają dostosować treści do unikalnej tożsamości Twojej marki.

Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera do tworzenia treści na stronie internetowej?
Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera do tworzenia treści na stronie internetowej?
Profesjonalne teksty nie tylko przyciągają uwagę, ale także komunikują wartości Twojej marki. Decydują o tym, czy ktoś przescrolluje stronę, sprawdzi, czy masz coś ciekawego w zanadrzu i – co najważniejsze – skorzysta z Twojej oferty.
Przemyślana architektura treści i spójne teksty dopasowane do Twojej grupy docelowej przekonują klientów do działania.

Co to jest ta cała strategia komunikacyjna marki?
Co to jest ta cała strategia komunikacyjna marki?
Strategia komunikacyjna to kluczowy element budowy spójnego wizerunku Twojej marki – taki kompas *dla wszystkich komunikatów i interakcji firmy z otoczeniem.
Określa, kto jest odbiorcą treści, w jaki sposób się z nim komunikować, jakie wartości marka chce przekazać i jak chce być postrzegana.

Ile trwa proces tworzenia treści?
Ile trwa proces tworzenia treści?
Czas potrzebny na stworzenie treści zależy od… projektu. 😉
Współpracując z Tobą, jaram się naszym projektem, poświęcam mu całą swoją uwagę i chcę Ci pokazać efekty, gdy tylko zostaną dopieszczone. Od spotkania strategicznego do pierwszej wersji tekstu mija zwykle 10 dni roboczych.

Ile kosztują usługi copywritera?
Ile kosztują usługi copywritera?
Koszty zależą od… projektu. 😉
Po omówieniu Twoich potrzeb przygotuję szczegółową ofertę cenową, zapewniając transparentność i pewność co do kosztów przed rozpoczęciem współpracy.
Widełki cenowe znajdziesz również w zakładce oferta.

Czy koszty obejmują również dodatkowe korekty i poprawki?
Czy koszty obejmują również dodatkowe korekty i poprawki?
Cena obejmuje tworzenie strategii komunikacyjnej, projektowanie treści, stworzenie tekstu, optymalizację pod SEO, redakcję i korektę wykonaną przez profesjonalną korektorkę, 2 rundy poprawek oraz ostatni look, gdy treść pojawi się na stronie.
Wszystko po to, by końcowy efekt zapierał dech w piersiach!

Czy treści na stronę będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO)?
Czy treści na stronę będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO)?
Oczywiście! Korzystam z narzędzi pozwalających na weryfikację stworzonych treści pod kątem algorytmów.
Dzięki temu otrzymasz teksty, które poprawią widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Czy można wprowadzić poprawki do stworzonych treści?
Czy można wprowadzić poprawki do stworzonych treści?
Ależ jak najbardziej! Treści tworzę według opracowanej wspólnie strategii, dostarczonych przez Ciebie materiałów oraz zatwierdzonego projektu.
Ale każdy feedback jest na wagę złota!
Nasza umowa gwarantuje Ci darmowe 2 rundy poprawek, aby rezultat był cacy. 👌

Skąd wiadomo, że treści są unikalne?
Skąd wiadomo, że treści są unikalne?
Działam zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi, zatem dostarczam treści w całości oryginalne. Dodatkowo używam narzędzi antyplagiatowych, aby potwierdzić ich unikalność.

W jakiej formie są gotowe treści?
W jakiej formie są gotowe treści?
Gotowe treści udostępniam w dokumencie Google wraz ze wskazówkami, np. dotyczącymi optymalnego umiejscowienia treści na stronie lub dodatkowych elementów podbijających SEO.
Nie ma tu rozkmin, które chodzą Ci po głowie?
Oho, mam pytanie!Oferta
Strategia komunikacyjna
od 690 zł
- Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
- Dokument ze strategią komunikacyjną marki
- Do 3 rund udoskonaleń
Oferta
Teksty na stronę WWW
od 1490 zł
- Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
- Treści na stronę główną + 3 podstrony
- Do 3 rund udoskonaleń
Oferta
Naming
od 290zł
- Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
- 3 propozycje nazw
- Do 3 rund poprawek
Oferta
Artykuł blogowy
od 590 zł
- Gruntowny research
- Tekst od 5 do 7 tys. znaków ze spacjami
- Do 3 rund udoskonaleń
Oferta
Newslettery i inne teksty marketingowe
od 90 zł / 1000 zzs
- Kluczowanko (rozmowa o Twoim biznesie)
- Przygotowanie treści
- Do 3 rund udoskonaleń
Oferta
Redakcja i korekta
od 49 zł / 1000 zzs
- Korekta błędów językowych
- Ujednolicenie stylu komunikacji
- Do 3 rund udoskonaleń
*Podane ceny są kwotami netto. Do ceny należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Blog
Szewc, co bez butów nie chodzi
Artykuły na temat marketingu, copywritingu i biznesu online



