SEO
Czym jest SEO
SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, oznacza wszystkie te zabiegi, które sprawiają, że gdy użytkownik wpisze w lupkę zapytanie związane z Twoją branżą – to właśnie Twoja witryna wyświetli mu się jako jeden z pierwszych wyników.

Czym jest SEO copywriting i pozycjonowanie stron WWW? | Słowa Klucze
SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, oznacza wszystkie te zabiegi, które sprawiają, że gdy użytkownik wpisze w lupkę zapytanie związane z Twoją branżą – to właśnie Twoja witryna wyświetli mu się jako jeden z pierwszych wyników.
SEO copywriting to technika tworzenia treści na strony internetowe łącząca subtelną sztukę copywritingu z twardymi zasadami, którymi kierują się algorytmy wyszukiwarek.
Dobry SEO copywriting to taki Święty Graal każdego biznesu online: zachwyca klienta, bo bezpośrednio odpowiada na pytania i potrzeby użytkowników, ale również potrafi przypodobać się robotom indeksującym, które plasują witrynę na wysokiej pozycji w SERP (Search Engine Results Page – strona wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej). Obie te sprawy mają realny wpływ na wzrost konwersji, co uszczęśliwia trzeci wierzchołek tego trójkąta – przedsiębiorcę.
W tym artykule pokażę Ci, że ten skarb wcale nie jest tak głęboko zakopany i warto się nieco natrudzić, by go odszukać! Bo skuteczne pozycjonowanie to najlepszy sposób pokazania się właśnie tym klientom, którzy Cię najbardziej potrzebują.
Zasady SEO copywritingu, czyli jak tworzyć dobre teksty
Poznaj swojego odbiorcę
Bez względu na to, jaki tekst tworzysz (samodzielnie lub z pomocą copywritera), aby był efektywny, musisz dokładnie sprawdzić, do kogo piszesz! Postaraj się zdobyć jak najwięcej informacji o swojej grupie docelowej. Kim jest Twój klient? Gdzie go możesz spotkać? O czym marzy? Z jakimi problemami się boryka? Jakie wyzwania go czekają?
Teksty SEO powinny być przede wszystkim atrakcyjne dla użytkownika. Jeśli już w pierwszych słowach go zaciekawisz, w dalszej części utrzymasz jego uwagę i dostarczysz dokładnie takie rozwiązania, których szukał – możesz mieć pewność, że te wartościowe treści będą pracowały na pozytywny wizerunek Twojej marki.
Wybierz odpowiednie frazy kluczowe
Zastanów się, jakie słowa lub pytania Twoi potencjalni klienci najczęściej wpisują w okno przeglądarki. Całe szczęście nie musisz wróżyć z fusów. W sieci znajdziesz wiele narzędzi, które pomogą Ci przeprowadzić analizę fraz kluczowych. Dzięki temu dobierzesz wyrażenia nie tylko skuteczne z punktu widzenia SEO, ale również ułatwiające użytkownikom dotarcie do Twoich treści.
Przykład?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy z butami, to w artykule opisującym nową kolekcję butów do biegania warto wpleść słowa kluczowe, np. „buty sportowe”, „wygodne obuwie” czy „najnowsze modele”. To pomoże algorytmom zrozumieć, o czym jest Twój tekst, i pokazać go użytkownikowi, który akurat od poniedziałku zamierza zacząć biegać (jak tylko do tego czasu kupi odpowiednie buty, oczywiście).
Pamiętaj o odpowiednim sformatowaniu treści
Obojętnie czy przygotowujesz opisy produktów, posty blogowe czy artykuły eksperckie – formatuj je tak, by już na wstępie nie odstraszały użytkowników ścianą tekstu.
Nie bez znaczenia jest to, w jaki sposób rozplanujesz swoją treść i gdzie umieścisz słowa kluczowe. Te najbardziej popularne powinny znaleźć się w nagłówkach, którymi pięknie rozdzielisz poszczególne akapity. Najważniejsze informacje wyróżnij pogrubionym fontem. By ułatwić czytelnikowi nawigację po tekście, stosuj wypunktowania i infografiki.
Ważnym elementem są linki. W ramach SEO copywritingu należy zaprojektować zarówno linkowanie wewnętrzne (prowadzące do innych podstron na Twojej witrynie), jak i zewnętrzne (odsyłające np. do materiałów źródłowych, na podstawie których powstał artykuł).
Monitoruj wyniki i aktualizuj content
Niestety – publikacja treści na stronie nie kończy całego procesu optymalizacji. Algorytmy Google'a lubią płatać figle i często się zmieniają. Warto trzymać rękę na pulsie i śledzić aktualizacje, ale to nie wszystko. Sporo na temat wartości contentu powie Ci analiza ruchu na Twojej stronie. Monitoruj reakcje użytkowników, aby dostosowywać treści do ich aktualnych potrzeb.
A na co komu pozycjonowanie strony internetowej?
Skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest jak postawienie wielkiego billboardu w centrum miasta – pokazuje potencjalnym klientom: „Hej, tu jestem i mam sposób na rozwiązanie twojego problemu!”.
Oto 3 najważniejsze powody, dla których warto inwestować w SEO copywriting:
1. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania
Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania zwiększają widoczność Twojej witryny. Kiedy strona jest lepiej widoczna, więcej osób ma szansę ją znaleźć. To oznacza więcej potencjalnych kupujących, którzy dowiedzą się o Twoim biznesie.
2. Budowanie zaufania i autorytetu
Gdy dostarczasz wartościowe treści, pokazujesz, że znasz się na swojej branży. To buduje zaufanie klientów i sprawia, że są bardziej skłonni do skorzystania z Twoich usług lub kupienia Twoich produktów.
3. Wyższa konwersja i sprzedaż
Ostatecznie chodzi o to, żeby zainteresowanie klientów zamienić w sprzedaż. Dobre treści, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, mogą pomóc w przekształceniu odwiedzających witrynę w lojalnych i powracających klientów.
Masz sporo swojej pracy i zastanawiasz się, komu zlecić skuteczny SEO copywriting?
Jesteś w dobrym miejscu! Jako SEO copywriter łączę kompetencje językowe, umiejętności sprzedażowe i wiedzę o marketingu, aby pomagać markom w uporządkowaniu języka, jakim komunikują się ze swoimi klientami. Również tego języka, który wspiera działania SEO. Umów się na bezpłatną konsultację, by przekonać się, jak wiele drzwi w Twoim biznesie mogą otworzyć słowa-klucze. 😉
